Är det sant att man kan flyga?

Jo, visst är det sant alltid!
Jag flög idag!

Idag när jag va på skolan på den sista rasten efter Mattematiken så gungade jag och mina kompisar på en konstig gunga som man står i som är böjd och gungar fram och tillbaka, upp och ner. 
Så stod jag på ena sidan och alla andra vännerna på andra sidan. Så räknade vi till tre och sen hoppade de hårt och snabbt så jag FLÖG upp på stående armar på handtagen och sedan tippade över och flög en kort stund innan jag landade med ryggen på andra sidan på, där man står.
Precis då fick jag nog en svart lucka för ja minns inte att ja landade på den och jag hade inte ont alls!
Men roligt var det!

---------------------------------------------


Men visst skulle det vara härligt att kunna flyga hur långt som helst och utan oro. Att flyga uppe bland molnen, de fluffiga sockervadd liknande molnen! (BTW: Oj vad gott det skulle vara med sockervadd nu!)
   Men visst, det har ju funnits människor i historien som kommer helst ifrån Grekland som har testat att flyga. Det gick inget vidare, ska jag säga er. Men tillslut lärde de ju sig att man inte kan flyga utan vingar eller flygblad. Så de satte på sig fjädrar och testade om de kunde flyga. Det gick ett tag, men inte så långt som de hade hoppats på. Så de testade att flyga med pappvingar, men de va ingen höjdare!
   Långt efter, kanske några tusen år, fick de ideën att sätta propellrar på en cykel (efter de hade uppfunnit de första flygplanen). Det gick! Men de blev ju besvikna när de inte kunde flyga med bara armar.


---

Själv tycker jag att grekerna var ganska roliga och väldigt osmarta enligt det men för övrigt var de ju en höjdare på mattematik och TAL!






Sanningen: Om man verkligen vill så kan man flyga, om man inte klarar det har man för liten tro och inte vill tillräckligt för att det ska kunna gå!

Okej, men nu ska jag sova så ha en trevlig natt alla! PEACEE!



Kommentarer
Postat av: Vanja

Hihi, det är roligt att läsa din blogg! Kul med sockervaddsreflektionen! jag blev också sugen på sockervadd!

Ha en fin dag min älskade!

2010-04-25 @ 12:20:16
URL: http://prestberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0