Allergi? Kanske... nej!

Har du trott att du har varit allergisk, fast du egentligen aldrig försökt att övervinna det?
Det gjorde jag! I hela mitt liv har jag blivit tillsagd att jag är allergisk och börjat trott på det, men det kan ju vara så att man växer ifrån det så säga.

Om man har trott att man har varit allergisk hela sitt liv, coh nästan alldrig varit näare ett djur på det sättet som om man bor hos det, hur kan man då veta att man är värkligen jätte allergisk?
För när man har varit eller är bara lite känslig för djur så kan man få utslag eller någon form av astma anfall när man är i närheten av dem, och då är det ju klart att man går därifrån och undviker dem mer än gärna för att slippa det. Men man kan nog kanske övervinna den allergin genom att man umgås med dem en lite längre tid och kanske kan vänja sig eller få kroppen att förstå att det inte är något som den behöver vara attackerande emot. 

Gör så här: Anta att du är allergisk mot katter. Bosätt dig i minst två veckor hos en bekant med exempelvis fyra katter, och se vad som händer i slutet av veckorna. Om man inte är för känslig så borde de funka ganska bra att få kroppen att förstå att det är okej.

OBS! Bör inte testas om man brukar få stora astma anfall vid djurs närhet!!

Jag har nu bott hos min syster med fyra katter och en hund i en vecka nu, och ska bo här i två veckor till! Jag brukar få något litet nysanfall eller utslag i form av exem, men det känns som om kroppen har vänjt sig vid denna miljö på denna vecka.



Va försiktig om du ska testa detta i början, för man vill väl inte nysa ihjäl dig!!!

Nej, nu har jag glass som tittar på mig med valpögon så ja måste nog sluta skriva
Ha det gött!   PEACEE!!


Frågor...några svar?

Nu hade jag tänkt att göra några X-frågor som jag svarar på och ni kan svara på dem också om ni vill...

Har du någongång...
(X)...kännt att du är borta, att ingen ser/pratar med dig fast du är omkring folk?
( )...druckit så mycket så att du kan somna vart som helst du befinner dig?
(X)...skrattat så mycket att du ramlat av stolen och slagit i huvudet men fortsätter att skratta?
(X)...vandrat över en sommaräng med någon som du älskar?
( )...fått i dig för mycket salt så att du har spytt?
( )...gått omkring naken på en uteservering?
(X)...tävlat med några polare vem som kunde dricka mest mjölk?
( )...haft sex på en offentlig plats?
(X)...sett alla dagens händelser i repris innan du ska sova?
( )...blivit förälskad i någon från internet?
( )...haft en katt på huvudet?
(X)...suttit i en torktummlare och lett mot kameran?
(X)...druckit mer än tre koppar teh på en kväll?
(X)...druckitcola genom sugrör upp i näsan?

Skulle du vilja...
( )...gå på regnrocken och dansa på borden?
(X)...hoppa bungyjump/fallskärm även om du var höjdrädd?
(X)...köpa en till chockladkaka efter tre stycken?
(X)...ha sex på ett väldigt roligt och spännande ställe?
(X)...gå på ett nöjesfält/tivoli/zoo och köpa heliumbalonger?
(X)...besöka ett land du aldrig trodde fanns?
( )...gå på en extremt naken photo-session?
( )...besegra dina fobier?
(X)...äta den dödliga fisken i Japan?
(/)...vara en vegeterian?

Tror du på...
( )...gud?
(X)...att jag har kommit på dessa frågor själv?
(X)...att enhörningar finns men är fridlysta?
(X)...de övernaturliga?
( )...att framtiden kommer innehålla mänskliga robotar?...
(X)...eller svävande bilar?
( )...att man skulle kunna spela nyckter efter en halv 75:a?

Har du drömt...
( )...att du har haft sex med någon av samma kön?
( )...hur du kommer att dö?
(X)...att du flyger mellan moln i oändligheten?
(X)...hur du föll ner för en evig klippa?
(X)...att du blivit jagad av en REX?
(X)...intima saker med någon i samma klass?
( )...att du va fast i ett land av köttätande stora växter?


Är du...
( )...blind?
( )...världens grymaste människa?
( )...jätte kissnödig just precis nu?
(X)...rädd just nu? 
(X)...te sugen nu?

Vanliga...

DU
Namn?- Malin
Efternamn?- Söderström
Smeknamn?- Chiin
Ålder?- 16
Hårfärg?- Rödbrun
Ögonfärg?- Blå
Längd?- 164
Vikt?- 54

Okej detta var någonting av de trögaste att skriva och komma på alla frågor, så nu tycker jag att det för räcka med de jag skrivit nu...

Gör så här: Läs detta med någon person du nästan kan prata om allt och diskutera frågorna med varandra... De är roligast när man kommer på allt man gjort/tänkt på de senaste åren.


RSS 2.0