"Cooling" eller "nörd" i klassen?

I grundskolan/gymnasiet finns det en massa olika grupper mellan klasserna, som tillexempel "fjortis" och "pluggis". Dessa "coolingar" i klassen framstår som populära medans de andra lite blygare håller sig undan dem och inte hörs så mycket.
   Okej, nu ska jag ta upp några olika och berätta lite vad jag tycker om var och en:

Fjortisar - De gör nästan allt för att få uppmärkasamhet och gör sig själv dum inför  andra för att verka trög och inte förstå någonting alls! Visst är det okej för mig att gör så för mig bryr det ju inte, de förstör ju bara för sig själva. Förut sa man att de bar alldeles för mycket smink, men ja vet inte om man är fjortis för man bär för mycket, för jag använder ju också det. Men ja skulle nog bli nöjdare om de kunde hålla lite mer saker för sig själva än att skrika det i hela korridorerna.

Pluggisar - De kallas ibland för det om de andra tycker att man pluggar alldeles för mycket än vad man behöver. "pluggisar" kan tolkas som smart, men kanske pluggar dom hårt för att försöka få upp sitt betyg, de är en bra start inför gymnasiet, brukar min mamma säga till mig.
   Man kan även vara en festis fast man jobbar hårt med skolan, men alla andra i klassen kanske bara inte förstår det.

"Stekesh" - Ibland kallad för stekare. De umgås ofta med fjortisarna, som jag fattar det, De är ungefär samma sak som fjortisar fast man är kille. Man kanske kan säga att de betyder samma sak med olika namn och kille/tjej. Om man borrtser från sminket vill säga.

Nördar - Det finns oftasst också nördar i klassen som man brukar kalla "WoW-nörd" om man spelar World of Warcraft. Men nördar finns i flera olika former, fjortisar är också nördar! SMS-nörd tillexempel. Ärligt talat bryr jag mig inte vilka som är vad och inte.

De som inte bryr sig - Av dessa "populära" brukar de kallas tråkiga och "de som alldrig gör någonting!" Men egentligen; Hur faan kan de veta det?! Tror dom verkligen att de vet va vi gör på helgerna eller på loven?, Nej de tror ja faktiskt inte! Vi kan ha lika kul som de har fast utan det där onödiga dåliga "uppmärksamhetsfraser".





Ramdom picture*

Det syns ganska väl hur denna klass äär konstruerad.



Ha en god kväll! PEACEE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0