Universum, är det verkligen oändligt?!

Det är en fråga som många forskare och civilapersoner frågar sig varje dag! Frågorna om universum tar aldrig slut. Det låter hemskt, men sanningen är att utvecklingen av forskningen har inte gått så pass långt än att man kan ta reda på vad den mörka materian är för något.

Detta är ett väldigt intressant ämne tycker jag! Jag funderar ofta på, när jag står ute på balkongen vid midnattsmörker, om universum har ett slut eller inte. Det är ett enormt stort projekt, och forskarna längtar tills den nya teleskopet med 20 m2 lins och bästa skärpa.


Kan ni tänka er att det finns några biljoner mer stjärnor lika stor som vår sol, på 695 500 km i radie?, och även större! Vid dessa andra stjärnor skulle det möjligtvis kunna finnas planetsystem som liknar vårt! Det finns många teorier om det finns ännu en planet som jorden, Tellus, med eget liv.
Forskarnas Voyager 1 och 2 är på väg ut i Heilosfären, långt bortom vårt solsystem, och försöker att finna fler planeter i vår galax, Vintergatan. Än så länge har inte några rymdsonder gått utanför galaxen, men tekniken tar inte slut än på ett tag!

Några av mina frågor, innom Universum:

* Är Universum verkligen oändligt?
* Finns det fler planeter med liv?
* Kommer tekniken att gå så långt att vi kan resa ut i rymden till andra planeter?
* Hur länge kommer Tellus att vara okej att leva på?
* Om det dör en stjärna nära vårt solsystem, vad händer då?
* Är Mars någonting att se fram emot?
* Vad kommer hända om det blir jordens undergång?

Endast ett litet antal frågor som är svåra att ge svar på.



Kommentera väldigt gärna frågor till mig så kan jag svara på dem så gott jag kan!
Några frågor som skulle kunna vara möjliga att svara på, helst några fakta frågor om ni vill ha mer fakta om det fantastiska Universum vi lever i...

Ge mig er version av universum!

Ha en trevlig dag, och funderna på hur liten egentligen du är jämfört med den "Oändliga" rymd. PEEACE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0