Geisha?


Ordet 'Geisha' är ett Japanskt ord och betyder vacker och blommande. De Japanska Geishas bär en kimono som består av flera olika tyg ovanpå varandra, det kan vara upp till 5-7 olika tyg!
Det yttersta tyget är det vackraste med blommor och fåglar m.m.
Förutom kläderna så går de i ovanliga skor som de måste öva att gå i på flera veckor. De har också en annorlunda make-up, de målar sig nästan vit i ansiktet och målar fanstastiska mönster runt ögonen med vackra färger.
De sätter upp sitt hår med underbara smycken och blommor.
Dessa Geishas uppträder för rikare folk i Japan och gör en vacker och kompliserad uppvisning. Det kan vara en geisha som sitter och spelar på en Japansk fiol medans den andra dansar väldigt magnifikt.

Jag tycker att Japanska Geishas är väldigt vackra, och jag skulle själv vilja äga en kimono. Men de kan kosta över flera tusen! Just nu äger jag en Yukata från Japan och 3 Yukatas från Thailand, men någongång i framtiden ska jag göra en sådan och åka till Japan och bosätta mig där!
Det finns väldigt många anledningar till att jag älskar Japan så mycket;
*Vacker natur
*Älskar storstäder (Tokyo)
*Språket är ett så vackert och vill lära mig det så fort som möjligt
*Japansk MAT! (sushi)
*Himmelska inredningar i hemmet
*TE från Japan
*Människorna i Japan (Så vackra)
* M.fl.

Visst skulle det vara härligt att bo där i Tokyo och man ser staden från sin höga lägenhet och ser ner på alla människorna som går på gatorna nedanför? Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att jag ska kunna komma så långt att jag reser dit och hittar en lägehet i Tokyo. Går på Högskola I Japan, helst i en skola med skoluniformer! De är så vackra, och mycket roligare. Enligt min åsikt!
Cherry Blossoms är Japans kännetecken, de är ett träd med rosa blommor och finns överallt i Japan.

GEISHAS



Vem tycker inte att dessa fantastiska människorna är vackra?
Om det finns någon, så tar jag upp den pplats som blir över för jag har en stor kärlek till dessa människor!



Nu ska jag gå och umgår med min bror!! Hej då!!      PEACEEEE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0