Hungrig? MAT!

Ibland kan det vara så härligt att få äta!
Om man är enormt hungrig och har ett stort bord med jätte god mat, vart skulle du börja?
Om jag skulle svara på den frågan, så svarar jag; 'Där det finns kött!'
Ärligt talat har jag faktiskt funderat på att bli vegeterian, eftersom att de djur vi äter kan ju ha dött en fruktansvärd död och den kanske hade medvetandet kvar efter man har slagit ihjäl den!
Hur kul är det veta att "detta djur har fått huvet avhugget och sedan sprang kroppen iväg 6 meter!".

Men att jag väljer kött, är att när man är så himla pass hungrig är man väldigt svag och verkligen få i sig riktigt med mat så är det bästa att man äter proteiner. Tillsammans med proteinerna kan man ta några kolhydrater som tillexempel spagetti eller ris.  

Men jag vet inte om jag kanske skulle tänka så precis då, men det vore ju det bästa. Antagligen skulle jag ha börjat med gosakerna men det kanske skulle ha smakat alldeles för sött om man inte har ätit på hur länge som helst (som det kanske känns).

Om jag skulle få rekomendera en middag så skulle jag ha sagt;
Rödstekt oxfilé och potatisgratäng med grönpepparsås. Och sallad förstås!
Efterätt: Krämig chockladmousse med gräddvattenfall och physalis till  garnering!





Fast om man plusar på grädden och gör den som jag gör, får se om ja lägger upp en sån bild.

Ser riktigt gott ut va?


Ha en härlig vardags kväll alla glada. PEACEEE!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Intressant... ursäkta men jag måste få rätta dig i meningen "Tillsammans med proteinerna kan man ta några kallorier som tillexempel spagetti eller ris." Ordet du söker är kolhydrater, som det finns gott om i spagetti och ris. Kalorier finns i all mat, med undantag för vatten, te och kaffe...



Puss på dig min skatt!

2010-05-03 @ 23:06:05
URL: http://prestberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0