Svårt att veta vad du ska säga ibland?

Så kan det vara för mig!
Har någon känt nångång att ni har suttit vid massor av folk och du har bara lyssnat på vad dom säger?
Så är det väldigt ofta för mig, för jag kan säga att jag är en bra lyssnare men ingen bra talare. Men jag kan skriva ned vad jag tänker, för det är ju faktiskt inte att tala, offentligt.

Ex: När man umgås med mycket folk och man pratar om något allihopa, och så kommer det in på ett ämne som du också vill vara med på att prata om. Så du funderar på vad du ska säga, men det kan ta ett litet för lång tid.
Så när väl ni har kommmit på en extremt bra mening inom det ämnet så är det försent, ett nytt ämne har uppkommit, och du hann aldrig säga det du ville.
Har ni känt så nångång?! Jag slår vad om att många människor får uppleva det.

Ex: Denna gång sitter du också ibland folk och alla pratar nästan i munnen på varandra men någon gång kan det hända att det finns några små tysta stunder. När en sådan tyst stund kommer och du vill säga något, kommer det fram en respektlös typ upp framför dig och kan säga något helt värdelöst.
Totaly fuckin' NOT awesome man!, tänker man.

Ex: Folk - Du har något du vill säga, du får chansen att säga det du vill, och alla lyssnar på dig. Du säger det du har funderat på och det kommer någon person i folkgruppen och säger något som verkar emottagande och alla nadra skrattar. SKITKUL! Skratta med? Njaea, gör det om det känns bättre.


Jag tycker att det är så himla respektlöst att gå fram och hindra andra för att säga något för att man själv vill ha ordet och de som kanske säger något som andra skulle kunna fundera på ett tag inte får säga det.






Hmm, undra vad hon kommer säga inom en snarframtid!
Vad tror du?


Nu blir det teh dags!, ha en trevlig kväll alla glada!    PEACEEEE!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0